“Iedereen draagt zijn steentje bij, dat maakt House of Sports uniek”
Ze begon ooit als stagiaire bij House of Sports, en onlangs werd onze collega Fleur de Bouter tijdens de uitreiking van de SponsorRingen 2025 uitgeroepen tot talent van het jaar. De jury roemde niet alleen haar onmiskenbare talent, maar ook haar kracht én kwetsbaarheid, haar bevlogenheid en onbevangenheid. “We voelden het allemaal tijdens haar presentatie, ze kruipt in je hart. We zijn ervan overtuigd dat ze een prachtige carrière tegemoet gaat.”
Dat zijn mooie woorden. Herken je jezelf daarin?
“Ja, de kracht, kwetsbaarheid en bevlogenheid herken ik zeker. Ik vond het ook heel lief dat ze zeiden ‘ze kruipt in je hart’. Dat is een heel mooi compliment. De kracht en bevlogenheid zitten ‘m denk ik in het 100% ergens voor gaan, totdat iets af is. De kwetsbaarheid? Dat ik het zeg als ik iets niet weet of begrijp.”
Je werd genomineerd voor je werkzaamheden voor de langebaanschaatswedstrijden in Thialf. Wat is je rol tijdens die events?
“Sinds vorig seizoen draag ik samen met collega Macey met veel plezier de eindverantwoordelijkheid voor de nationale- en internationale schaatswedstrijden die House of Sports namens de KNSB in Thialf organiseert. Mijn bijdrage is dat ik niet alleen de operationele kant van de evenementen organiseer, maar ook zorg voor balans, verbinding en tevredenheid van veel betrokkenen.”
Hoe doe je dat?
“Je moet flexibel om kunnen gaan met veranderingen. Je hebt met zoveel partijen te maken die allemaal iets andere belangen hebben. Van de NOS/media tot sponsoren, van schaatsers en de topteams tot de KNSB & ISU, van de vrijwilligers tot de vaste crew en van schaatsfans tot B2B-hospitality. Ik merk dat ik met mijn empathie verder kom om de verschillende belangen van betrokkenen partijen te zien en te verbinden. Het is superleuk om ervoor te zorgen dat uiteindelijk iedereen tevreden is. Met de crew proberen we plezier te hebben in het werk. Er is ruimte voor lol, en we werken ook écht samen.”
Wanneer is het event voor jou geslaagd?
“Een van de mooiste beloningen voor mijn werk is dat zowel de fans in Thialf als de fans thuis voor de buis het evenement ontzettend waarderen. Dat begint al op de parkeerplaats bij Thialf. Dat mensen uitstappen na een reis en zich direct welkom voelen. Dat ze daarna op de tribune genieten van een wedstrijd en entertainment. Maar ook de mensen thuis voor de televisie moeten het evenement als een normale schaatswedstrijd ervaren. We spreken een brede doelgroep aan en we richten ons op zowel innovatie als traditie.”
“Je ziet iedereen staan:
één voor allen, allen voor één”
Wat is de magie van Thialf?
“Als alles samenkomt voor schaatsers, merken, publiek, vrijwilligers, jury… Dat al die mensen een mooie dag of mooi weekend schaatsen beleven en je ze met een glimlach naar huis ziet gaan. En nog een keer terug willen komen.”
Teambuilding is voor jou een essentieel aspect van je werk. Hoe doe je dat?
“Je geeft aandacht aan iedereen die meewerkt; je eigen mensen én vrijwilligers. Je ziet iedereen staan: één voor allen, allen voor één. Je doet het samen.”
Wat typeert House of Sports als full service sportmarketingbureau?
“Ik werk met mensen die een passie hebben voor sport en heel goed weten voor wie we het allemaal doen. We gáán er met z’n allen voor. De content halen we bij TEN Content Agency, de data bij Fanalists, productie met Sports Exposure… We werken samen en we pakken door. Iedereen draagt zijn steentje bij, dat maakt House of Sports uniek.”
De jury hoopt dat je nog lang in het hospitality- en evenementenvak werkzaam blijft. Wat zijn jouw ambities?
“Ik wil graag nog grotere evenementen organiseren. Dan denk ik aan een magisch evenement als De Coolste Baan van Nederland. Iets dat nog niet eerder was georganiseerd, maar waarvan House of Sports zei ‘dat gaan we doen’. Of betrokken zijn bij de Olympische Spelen. Dat lijkt me het ultieme evenement.”