“We creëren met de klant een teamgevoel”
Afgelopen jaar is er vast een sportcampagne voorbijgekomen waaraan Nicola Breeman heeft meegewerkt. Als Campaign & Activation Manager brengt ze merken via de sport in contact met fans.
Seizoen ’24-’25 – we volgen de sportkalender – was voor House of Sports een topseizoen met honderden campagnes en activaties. Waar ben je het meest trots op?
“Als ik terugkijk op afgelopen jaar ben ik het meest trots op het teamwork: wat we met elkaar neerzetten om ervoor te zorgen dat we circa 300 campagnes en activaties live zetten. En met teamwork bedoel ik niet alleen het werk binnen het Brand & Activation Team, maar wat we binnen House of Sports doen. We werken samen met de mensen van TEN Content Agency, atletenmanagement, SportsSpeakers, Events… Dat we met elkaar de creatieve ideeën van papier tot leven brengen, is iets waar we elke keer weer supertrots op mogen zijn.
Waar ik dan persoonlijk wel heel trots op ben, is dat we nu voor het tweede jaar op rij voor Euronics International de UEFA Women’s Football-campagne over heel Europa hebben verspreid: bijna duizend assets verdeeld over zo’n twintig landen. Voor elk land hebben we de assets vertaald en de eigen huisstijl toegepast. Een heel toffe samenwerking met TEN.”
Wanneer is een campagne voor jou geslaagd? Zijn er vaste ingrediënten te benoemen?
“Een campagne is voor mij geslaagd als we de creatieve ideeën die we vanaf het begin op papier hebben gezet naar tevredenheid van de klanten hebben gerealiseerd. Net zo belangrijk: dat we de klant daarbij een superfijn werkproces hebben gegeven waardoor het echt voelt alsof we als collega’s een campagne opzetten. We nemen klanten van A tot Z mee in het proces, zodat ze voortdurend het gevoel hebben dat alles onder controle is. Dat resulteert in een fijn werkproces en teamgevoel met de klant.
Wat kenmerkt jou als campagnemanager?
“Wat mij echt typeert en wat ik ook vaak hoor van collega’s, is dat ik tijdens mijn werk rustig blijf en weinig stress ervaar. Ik kan zeker stress hebben, maar dat laat ik niet altijd aan de buitenwereld zien. Daardoor kan ik anderen geruststellen en gestructureerd en georganiseerd mijn werk uitvoeren.”
“We nemen klanten van A tot Z mee in het proces”
Wat typeert House of Sports als full service sportmarketingbureau?
“Wat ik eerder al zei over teamwork. Het is supermooi dat wij als sportmarketingbureau alle disciplines kunnen bieden. Klanten hoeven maar één stop te maken. Wij kunnen inspelen op elke behoefte die zij hebben met een belletje naar een collega. Dat is echt van grote waarde. De full service zorgt er ook voor dat we een lange samenwerking met klanten hebben. Zo leren we hen steeds beter kennen en kunnen we nog beter op hun behoefte inspelen.”
Kun je wat vertellen over je ambities?
“Ik werk nu zo’n twee jaar bij House of Sports en zit heel goed op mijn plek. Ik heb de ambitie om me verder te ontwikkelen als campagnemanager en de samenwerking binnen mijn eigen team maar ook binnen de rest van het bedrijf te verbeteren. Ik hoop in deze rol nog veel leuke campagnes te mogen draaien, ook voor nieuwe klanten, en strategisch bij te kunnen dragen aan de ontwikkeling van het team. Daarnaast wil ik continu blijven leren over sportmarketing en commerciële rechten, om zo mijn kennis en kunde te vergroten.”
Ben je sportminded of sportgek?
“Sportminded. Ik heb zelf op hoog niveau gehockeyd en dan staat je leven echt in het teken van sport. Nu volg ik sport graag, ook voor mijn werk en dat doe ik met veel plezier.”
Naar welk sportevenement kijk je het meest uit?
“Ik kijk echt uit naar de Olympische Winterspelen. Voor mij zijn de Olympische Spelen ware sportmijlpalen. De wereld komt samen om de sportcompetitie aan te gaan en er heerst positieve energie, dat is het mooie van sport. Je ziet dan sporten die in Nederland minder bekend zijn. Zakelijk kan ik er ook enorm van genieten. We hebben gave campagnes en activaties op de planning staan rondom de Olympische Spelen. Het belooft een hele mooie periode te worden.”